Vandaag besteld, morgen in huis.

Bestelprocedure

Belangrijk

Aankoopbedrag na retour is lager dan €49,-

Retourneren is gratis. Wij betalen als service deze retourkosten voor jou. Naast retourkosten zijn er ook verzendkosten. Vanaf €49 versturen wij je bestelling gratis aan je op. Daalt het aankoopbedrag na retour onder de €49 (en heb je dus nog geen verzendkosten betaald) dan worden alleen eenmalig de verzendkosten van €4,49 verrekend. 

Retourtermijn

De standaard retourtermijn is 30 dagen. Vanwege Corona is dit verlengd naar 45 dagen. Je hebt dus 45 dagen de tijd om je pakket te retourneren. 

Ik kan niet printen 

Heb je geen printer en stuur je een pakketje retour? Kies dan bij het aanmaken van het retourlabel voor retourneren via PostNL. Je kan na het aanmaken van je pakket verzendlabel, de code die je per mail ontvangt, laten scannen op het postkantoor. Zij printen het label dan voor je uit.

Let op! Retouren zonder retourformulier kunnen wij niet aannemen. Heb je geen printer? Schrijf dan de gegevens van het retourformulier over. Dit retourformulier zit samen met je label in één PDF.

Brievenbus post 

Let op! Als je pakket door de brievenbus past en niet duurder is dan €40, download dan het brievenbuspost label. Heb je het brievenbus label op je pakket geplakt en verzend je jouw pakketje toch via een postNL punt als pakket? dan worden daar extra kosten voor ons in rekening gebracht. Helaas moeten we deze dan doorrekenen. Deze extra kosten bedragen €5,-.

Tip! Maak als bewijs een duidelijke foto van het pakketje zelf met het adreslabel leesbaar in beeld + daarbij een filmpje waarop duidelijk te zien is dat ditzelfde pakketje in de brievenbus wordt gedaan. 

Maximaal 1 gratis retour aanvraag per bestelling en maximaal 1x per 2 weken

Je kunt maximaal één keer per bestelling een pakket gratis retour sturen en maximaal 1 x per 2 weken. Heb je meerdere bestellingen dan kun je de retouren het beste verzamelen. Wil je één bestelling in meerdere keren retourneren, dan is dit vanaf de tweede retour altijd voor je eigen rekening. Je mag het pakketje zelf frankeren en afgeven op het postkantoor. Ons adres vind je hieronder. Gebruik je hiervoor onze labels dan zijn de kosten brievenbus €4,49 pakketpost €6,95. 

Op eigen kosten retourneren

Je mag uiteraard ook altijd op je eigen manier retourneren. De retourkosten zijn via PostNL €6,75 voor een standaard pakketje. Je kan hier alle tarieven bekijken: https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-pakketten/Pakket/NL/0-350g. Via de brievenbus retourneren of via een goedkopere verzender mag natuurlijk ook. Retourneren is altijd op eigen risico. Bewaar je verzendbewijs dus goed. 


Het retouradres is:
Vapleuna
Drossestraat 2
2011 XW  Haarlem

14 dagen

Je hebt een retourperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. 

Bestelling  retourneren vanwege korting

Wil je om wat voor reden dan ook opnieuw dezelfde artikelen bestellen of de bestelling annuleren? Neem dan eerst contact op met onze klantenservice (info@vapleuna.nl of bel 06-29624478). Verzenden en retourneren brengt namelijk veel kosten met zich mee. In veel gevallen kunnen we dit op een andere manier oplossen. Zo worden er kosten en het milieu bespaart. 

Termijn terugbetaling

We verwerken je retour zo snel mogelijk en binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument de herroeping meldt. Tenzij Vapleuna aanbiedt het product zelf af te halen, mogen we wachten met terugbetalen tot we het product hebben ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

Vapleuna gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Bij een volledige retour worden ook eventueel betaalde verzendkosten terug betaald. 

Retourneren is op eigen risicio

Retourneren is op eigen risico. Bewaar dus je verzendbewijs altijd goed. Dit kan het bewijs zijn wat je krijgt van het postkantoor, maar mag in geval van verzending met brievenbuspost ook door middel van een duidelijke foto van het pakketje zelf met het adreslabel leesbaar in beeld + daarbij een filmpje waarop duidelijk te zien is dat ditzelfde pakketje in de brievenbus wordt gedaan. 

Als je wel aan de voorwaarden voldoet, maar toch zelf jouw pakket retourneert worden de kosten niet vergoed. We werken uitsluitend met de door ons opgestelde etiketten. 

Ophalen op afhaalpunt

Kies je voor ophalen op een afhaalpunt en haal je het pakket niet binnen 1 week op? Dan stuurt PostNL het terug aan ons. In dat geval verwerken we deze als retour en wordt er altijd een bijdrage van €6,49 aan kosten verrekend. 

Verkeerd adres opgegeven?

Heb je per ongeluk een verkeerd adres opgegeven? En wordt de bestelling daardoor retour naar ons gestuurd? Dat kan gebeuren... We verzenden deze, na een adrescheck, graag opnieuw aan je. Hiermee zijn voor ons wel hoge kosten van minimaal 12 euro gemoeid (retourneren/opnieuw verzenden). Daarom vragen we hier wel een extra bijdrage voor. Dit bedraagt €6,49. Na het betalen hiervan wordt het pakketje opnieuw verzonden. 

Verkeerd adres opgegeven en annuleren?

Heb je per ongeluk een verkeerd adres opgegeven en wordt de zending daardoor geretourneerd? En wil je de bestelling ook niet meer opnieuw ontvangen? Dan zijn we helaas genoodzaakt om, voor de handelings-/verzend-/retourkosten een bijdrage van €8,49 te verrekenen met je annulering. Dubbelcheck je adres daarom altijd goed! Twijfelen we zelf al aan het adres dan nemen we vooraf contact met je op om zo extra kosten en levertijd te voorkomen. Zodat jij snel kunt gaan genieten van je aankoop.

Retourneren beschadigde artikelen / garantie

Als het bestelde artikel is beschadigd, een productiefout heeft of niet naar behoren werkt, ALTIJD eerst contact opnemen met de klantenservice. Mail hiervoor naar info@vapleuna.nl of bel 06-29624478. We lossen alle klachten zo goed mogelijk op maar hebben hier wel even de tijd voor nodig. De meeste klachten zijn binnen 1-7 werkdagen opgelost. Wil je rekening houden met deze termijn? 

Retour afzender

Stuur je het pakket retour afzender, dan berekent PostNL/DHL ons daar een strafporto voor à € 6,75. Dit bedrag zullen wij dan helaas van het aan jou terug te betalen bedrag in mindering moeten brengen. Volg dus bovenstaande instructies op.

Uitgesloten van retourneren

Uitgesloten van retourneren zijn gepersonaliseerde/op maat gemaakte producten. Foodproducten kunnen na opening niet worden geretourneerd/geruild.

Ter indicatie retourneren binnen Nederland:
Retourneren via PostNL  vanaf: €10,00*

*Deze prijzen zijn een indicatie en hieraan kunnen geen rechten worden verbonden. Informeer altijd bij de vervoerder voor de exacte prijs. 

Retourneren vanuit het buitenland (buiten Nederland en België)

Retourneren is niet gratis. Mail naar info@vapleuna.nl om een retourlabel en het tarief op te vragen.  

Je kan hier alle tarieven van PostNL bekijken: Verzendkosten pakket: bekijk alle pakkettarieven | PostNL Brievenbuspost is goedkoper vanaf ong. €4,10 afhankelijk van het gewicht. 

Let op! Retourneren is op eigen risico. Prijzen zijn onder voorbehoud van prijswijzigingen van de vervoerders. 

Let op! Retouren zonder retourformulier of gegevens kunnen wij niet verwerken. Heb je geen printer voeg er dan een briefje bij met de gevraagde gegevens.